Pages

Thursday, November 8, 2012

Bunga bungaku....

Rasa cinta pada bunga ros / mawar bermula semula... Kalau nak di ikutkan hati dah serik dan untuk menjaga bunga ros ni... Dh banyak dah bunga ros yang telah terkorban kerana aku.. sehingga hari ni aku masih lagi tidak dapat memahami kaedah penjagaan bunga ros... Bila ditanya pada tokey nurseri ada yang kata perlu guna baja organik. Tokey lain kata guna baja kimia sebab baja organik ni panas... Dah confused aku...

Namun minat menanam bunga ros bermula kembali setelah bunga ros yang aku beli semasa melancong ke Genting Highland tiak putus mengeluarkan bunga kuning yang menyejukan hati aku. Setiap kali aku balik kerja aku akan cium haruman dari bunga ros ini. Terasa hilang stress di tempat kerja.



Aku pun sekarang pantang nampak bunga ros.. terutamanya yang wangi. Ringan je tangan ni nak membeli... Tapi tengok keadaan la. Kalau time sengkek tu dpt cium dan tengok pun jadilah... Buat masa ni hanya ini yang ada...







 Koleksi bunga bungaan yang lain di rumah aku...

Orkid








Bunga Kekwa



Tak tau apa namanya... spesis bongsai kot




Bunga Yesterday Today Tomorrow (YTT)



Bunga Raya Kuning





No comments:

Post a Comment